Bedrijfsvlogs: dit is waarom jouw bedrijf ze ook moet maken!
Wie denkt dat vloggen echt alleen maar voor de succesvolle influencers op YouTube is weggelegd, heeft het goed mis. Tegenwoordig zie je namelijk steeds meer bedrijven die aan het vloggen zijn geslagen. En dat is een hele slim stap als je het ons vraagt. Met bedrijfsvlogs creëer je namelijk op een low-cost manier authentieke content en geef je je organisatie een gezicht.
Wij kunnen ons voorstellen dat het in het begin nog best wel ongemakkelijk is, vloggen. Jezelf de hele tijd filmen en ook nog praten tegelijk. Moeilijk! Maar vloggen is een krachtig middel waar we niet meer omheen kunnen. Dus ja, ook jij als bedrijf moet eraan gaan geloven (en met een beetje oefening en een goede vlogworkshop van ons, is het echt niet zo moeilijk meer). Nog niet overtuigd? Oké. Houd je vast. Wij geven je 5 redenen waarom je als bedrijf moet gaan beginnen met vloggen!
1. Video is booming
Wist je dat dit jaar ruim 70% van het online verkeer uit videocontent bestaat? Video is booming! Video is niet alleen een heel erg krachtig marketingmiddel, het zorgt ook voor stijgende verkoopcijfers en video vergroot je online vindbaarheid. Bedrijfsvlogs maken is dus een hele slimme zet.
2. Vlogs geven jouw organisatie een gezicht
Hoe meer mens je bedrijf is, hoe geloofwaardiger je eruit ziet en hoe meer klanten en fans je aantrekt. Je kunt een gewone werkdag laten zien of juist een event dat je als bedrijf organiseert. Alles mag, als je het maar niet te ‘corporate’ maakt, of de kijker het gevoel geeft iets te verbergen te hebben.
3. Relatief lage kosten
Als je je medewerkers laat vloggen, kan je op een vrij budgetvriendelijke manier video’s maken. Het beste is natuurlijk om naast vlogs ook nog andere video’s te maken zoals webseries maar je moet ergens beginnen.
4. Vlogs voorzien mensen makkelijker van interessante, aantrekkelijke content
Mensen willen snel informatie vergaren. Een video kijken is veel sneller dan een hele lap met tekst lezen. Met een vlog kun je dingen laten zien in plaats van dat je er alleen maar over schrijft. Bovendien zijn wij mensen ontzettend visueel ingesteld en onthouden wij visuele informatie veel sneller dan tekst. Lastige onderwerpen kun je dus beter uitleggen in een video dan in een lang blogbericht.
5. Je vergroot je online bereik
Mensen vinden het leuk om vlogs te bekijken dat blijkt wel uit het groeiende aantal vloggers op YouTube. Met een video op sociale media is je bereik twee keer zo groot als met een foto. Dit komt omdat mensen sneller geneigd zijn om een video te delen dan een tekstbericht. Wanneer je bedrijfsvlogs op social media plaatst, weet je dus dat hij veel sneller gedeeld wordt dan een postje zonder video.
Vloggen is in een professionele en zakelijke omgeving goed in te zetten. We begrijpen dat het in het begin even onwennig kan zijn maar met een hoop doorzettingsvermogen en enthousiasme, kom je al een heel eind! Als je niet zo goed weet hoe je een bedrijfsvlog moet maken, volg dan onze hands-on vlogworkshop. In deze workshop leer je binnen 4 uur hoe je een professionele zakelijke vlog maakt en monteert. Mail naar: info@boomingproductions.nl voor meer informatie.
Inspiratie nodig? Deze bedrijven maken al goede bedrijfsvlogs!