Videostrategie

Achmea

Project details

Client

Achmea

Category

Videostrategie

Achmea wilde door middel van een duidelijk videostrategie, structuur aanbrengen op hun YouTube-kanaal en in de algehele (social)videostrategie van het merk. Om te kijken waar Achmea aan het begin van het project stond, hebben we eerst een 0-meting gedaan. Wie zijn de kijkers van het kanaal, welke video’s scoren goed en welke minder, wat is de engagementrate en andere belangrijke KPI’s die ons meer kunnen leren over de kwaliteit van de video’s.

 

Vanuit deze 0-meting, hebben we met Achmea doelstellingen opgesteld en vervolgens is hier een overzichtelijke strategie uitgerold. Naast het uitrollen van de strategie, hebben we ook gekeken naar de vormgeving van het kanaal. Hoe moeten de thumbnails eruit zien en hoe moeten titels en beschrijvingen geformuleerd worden.

 

Achmea is op dit moment bezig met het implementeren van de strategie. Maar hebben al een mooie eerste stap gemaakt door de productie van de serie ‘Samen Leven‘ die n.a.v. de strategie is geproduceerd.

 

Bovenstaande video hebben wij niet geproduceerd en is alleen bedoeld als sfeerbeeld.

01
02
Share on
Previous

Nextdoor